Louis Vuitton Matsuya Ginza / Jun Aoki … jak oświetlenie elewacji wpływa na jej odbiór

Nikomu nie trzeba przedstawiać o jaki sklep tu chodzi… Artysta dla artysty zaprojektował elewację. Oświetlenie elewacji sztuką!

Firmy, które wiedzą jak ważne jest wyróżnienie na rynku dbają o każdy detal swojej identyfikacji wizualnej. Wiedzą, że produkt jest istotny, ale równie znacząca jest siedziba i jej wnętrze. Klient musi czuć się wyjątkowo! Sklep Luis Vuitton znajdujący się w Tokio idealnie spełnia kryteria nawet najbardziej wymagającej klienteli. Ich każdy gość wchodzi do innego świata, do którego zostaje zapraszany wprost z ulicy dzięki wyjątkowej aranżacji elewacji. Użyty motyw fraktali jest nienarzucającym się worem. Z gustem, delikatnie podkreśla logotyp sklepu na elewacji frontowej.

Trójwymiarowa konstrukcja wzoru elewacji zapewnia nowe doznania wizualne zarówno w dzień jak i w nocy. Ze względu na układ płyt i wędrujące dzienne oświetlenie elewacja „zmienia się” wraz z lokalizacją słońca na niebie. A w nocy… Tu już piękna gra podświetlenia, która układa się w piękne wzory podkreślając dodatkowo to miejsce i wyróżnia się na tle innych budynków.

Prezentowana koncepcja fasady budynku nie narzuca się przechodniom. Stonowany kolor wpisuje się w otoczenie szklanych budynków wokół, dzięki którym efekt motywu fraktali pięknie odbija się w ich lustrzanych taflach. Bardzo charakterystyczny układ motywu zmienia się wraz z wysokością, ale stanowi jedną spójną całość.

Oświetlenie elewacji w tym przypadku to wzór do naśladowania. Plastyka aranżacji potwierdza klasę projektanta – architekta i całego domu mody.

 

strona projektanta AOKI JUN

yv design

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *